خواص شگفت انگیز سرکه سیب (+6 ترکیب جادویی)

شما هم با چالش کاهش وزن دست و پنچه نرم می کنید؟ احتمالا سرکه سیب می تواند به شما کمک کند!
سرکه سیب در دنیای امروز که همه ما با وجود مشغله های زیاد به دنبال یک زندگی سالم و دریافت مواد مغذی هستیم بیشتر شبیه معجزه است تا یک ماده غذایی معمولی! اضافه کردن تنها 20 تا 30 میلی لیتر سرکه سیب به سالاد و یا امتحان کردن دستورات این مقاله به شما انرژی مقابله با یک روز سخت و طاقت فرسا را هدیه می دهد. با بیماری، چاقی و سرطان خداحافظی کنید.
برای اینکه با خواص بی نظیر سرکه سیب آشنا شوید و همچنین 5 دستور غذایی با سرکه سیب یاد بگیرید با ما همراه شوید.

خواص شگفت انگیز سرکه سیب (+6 ترکیب جادویی)

1- دوست قلب شما

یکی از از علل اصلی توسعه بیماری های قلبی گرفتگی عروق است. گرفتگی عروق در اثر پلاک های کوچکی ایجاد می شود که جریان خون در رگ ها را مختل می کنند. این گرفتگی ها در ممکن است به دلیل فشار خون بالا، مصرف دخانیات، دیابت، چاقی، عدم تحرک، کلسترول بالا، مصرف بالای الکل و یا رژیم نامناسب غذایی ایجاد شوند.خوشبختانه سرکه سیب می تواند به کاهش ریسک فاکتورها گفته شده کمک کند. به عنوان مثال مطالعات نشان می دهد ، سرکه سیب می تواند به اقراد مبتلا به فشار خون کمک کند. علاوه بر آن، دانشمندان تایید می کنند که سرکه سیب خطر ابتلا به بیماری های ایسکمیک قلب را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. سرکه سیب شامل یک آنتی اکسیدان، به نام اسید کلروژنیک است. از اکسیداسیون کلسترول بد، LDL، یکی از دلایل اصلی برای توسعه پلاک در رگهای ما است. این پلاکها می توانند عروق کرونر را مسدود و منجر به حمله قلبی شوند. از آنجا که اسید کلروژنیک سرکه سیب مانع از اکسیداسیون LDL می شود مصرف این سکته ا گرفتگی عروق شما جلوگیری میکند.

2- مبارزه با سرطان

مطالعات بسیار وجود دارد که تاثیرات ضد سرطانی سرکه سیب را نشان می دهد. به عنوان مثال، سرکه سیب سبب تحریک آپوتوسیس (مرگ سلول) در سلول های سرطان خون شده و مانع رشد سلول های سرطانی در انسان می شود. سرکه سیب حاوی مقادیر بالای پلی فنول هاست که آنتی اکسیدانی قوی به شمار می رود.

3- کنترل قند خون

افراد مبتلا به دیابت نوع دو به طور مداوم درگیر کاهش قند خون خود هستند، که به دلیل مقاومت بدن نسبت به انسولین و یا کاهش تولید آن افزایش می یابد. غذاهایی که سبب بالا رفتن قند خون می شوند شاخص قند خون بالایی دارند و افراد دیابتی نباید آنها را مصرف کنند. تاثیر سرکه سیب بر ترشح انسولین می تواند برای مبتلایان به مقاومت انسولین مفید باشد.مقاومت به انسولین شرایطی است که در آن در بدن بیمار انسولین ترشح می شود اما تاثیری بر اندام ها ندارد. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد مصرف تنها 30 میلی لیتر سرکه سیب در روز می تواند حساسیت اندام ها به انسولین را تا 20 درصد افزایش دهد.ترکیب سرکه سیب با مواد غذایی حاوی کربو هیدرات سبب کاهش شاخص قند خون آنها می شود. مصرف سرکه سیب باعث افزایش هورمون سوزاننده چربی شده و تثبیت سطح قند خون کمک می کند.

4- کمک به کاهش وزن

سرکه سیب می تواند از طریق افزایش سوخت و ساز بدن، به کاهش وزن شما کمک کند. سرکه سیب حاوی اسیدهای ارگانیک و آنزیم هایی است که سرعت چربی سوزی را افزایش می دهند.همچنین مقادیر بالای 1فیبر در این سرکه باعث می شود احساس سیری نموده واز طریق ثابت نگه داشتن قند خون سبب 2کاهش میل شدید به غذا می شود.در واقع مصرف روزانه سرکه سیب سبب کاهش چربی شکم، کاهش تری گلسیرید وسایز دور کمر شما می شود. همچنین تحقیقات نشان می ده که مصرف سکه سیب پیش از صبحانه در زنان سبب دریافت کمتر کالری می گردد.

5- بهبود هضم

سرکه سیب حاوی آنزیم ها و آمینو اسید ها و همچنین باکتری های مفید است. این سرکه برای اقرادی که  دچار مشکل هضم غذا هستند بسیار مفید است. سرکه سیب باکتری های بد روده را که می تواندد موجب تهوع، استفراغ و اسپاسم روده شوند از بین می برند. همچنین آنزیم های سرکه سیب به طور کلی سبب بهبود عملکرد هضم شده و برای افرادی که حساسیت های غذایی دارند مفید است.

6-از بین بردن باکتری های بد

حتی بقراط هم مصرف سرکه سیب را برای درمان زخم و جراحت توصیه کرده است. امروه تحقیقات پزشکی نشان می دهد که سرکه سیب خاصیت آنتی میکروبی  دارد. بیشتر این تحقیقات بر روی حیوانات انجام شده و هنوز معلوم نیست که اثر مشابهی بر روی خم های انسان داشته باشد اما با این حال استفاده از سرکه سیب بر روی غذاها مانع از رشد باکتری هایی مانند ای کولی در آنها می شود.

فراموش نکنید:

سرکه سیب یک ابرغذا برای سلامتی است اما همیشه به خاطر داشته باشید که  که حتی سالمترین غذاها هم ممکن است در صورت مصرف زیاده از حد برایتان مضر باشند. قبل از مصرف هرنوع مکمل غذایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. سرکه سیب به شدت اسیدی است و ممکن است در صورت مصرف زیاد در طولانی مدت سبب کاهش میزان پتاسیم و تراکم استخوان شده و به دندانهایتان آسیب بزند. تنها 20 الی 30 میلی لیتر سرکهسیب بر روی سالاد می تواند نیاز روزانه شما به این ماده را برطرف کند. فراموش نکنید خواص گفته شده برای سرکه سیب تنها در مورد سرکه سیب طبیعی است و سرکه های صنعتی چنین خواصی ندارند.

6 دستور برای مصرف سرکه سیب:

ترکیب پایه: سرکه سیب و آب

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب، 2 لیوان آب، آب نصف 1 عدد لیمو ترش، کمی فلفل قرمز و مقداری یخ را با هم مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید.

ترکیب کاهش اشتها: سرکه سیب و دارچین

2 الی 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 قاشق چایخوری دارچین را با یک الی یک و نیم لیوان آب ولرم مخلوط کرده و این ترکیب را نیم ساعت قبل از غذا میل کنید. این ترکیب به دلیل داشتن دارچین هم برای اقراد دیابتی مفید است و هم برای آنهایی که دوست دارند لاغر شوند و اشتهایشان کم شود.

ترکیب مخصوص سالاد:

¼ لیوان سرکه سیب، ¼ لیوان روغن زیتون، ا قاشق چایخوری فلفل قرمز و آب یک عدد لیمو به همراه نمک و فلفل و کمی شکر در صورت تمایل با هم مخلوط کرده و آن را به سالاد خود اضافه کنید.

ترکیب انرژی بخش: سرکه سیب و عسل

1 قاشق چایخوری سرکه سیب، 1 قاشق چایخوری عسل را با 1 الی 1.5 لیوان آب ولرم مخلوط کرده و یک یا دوبار در روز با معده خالی بنوشید. این ترکیب به دلیل وجود عسل دارای خواص بسیاری برای درمان آرتریت، التهاب و کاهش وزن است.

ترکیب تقویت کننده: سرکه سیب، سیر و آب لیمو

2 قاشق چایخوری سرکه سیب، 2 قاشق چایخوری عسل ، کمی عصاره سیر(آب 1 حبه سیر را بگیرید و کمی از آن را به ترکیب اضافه کنید )، کمی فلفل قرمز و آب ¼ لیمو ترش تازه را با هم ترکیب کرده و نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید. این ترکیب را بیش از دو یا سه بار در روز مصرف نکنید. این ترکیب نه تنها اشتهای شما را کاهش می دهد بلکه باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش متابولیسم می شود.

ترکیب آنتی اکسیدان: سرکه سیب، عسل و چای سبز

1 قاشق چایخوری سرکه سیب، 2 قاشق چایخوری عسل و 1 لیوان چای سبز تازه دم را با هم مخلوط کنید و هر زمان که دوست داشتید بنوشید. این ترکیب به دلیل وجود چای سبز آنتی اکسیدانی قوی محسوب شده و همچنین متابولیسم تان را هم افزایش می دهد.
 

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir