پدر و مادر: برای این 15مورد احساس گناه نکنید

آیا تا به حال شده فکر کنید ، پدر و مادر خوبی نیستبد؟ بسیاری از والدین خود را برای موارد بسیار کوچک سرزنش می کنند و این در حالی است که آنها واقعا پدر ومادرهای خوبی هستند. فراموش نکنید شما ربات نیستید، هر کس توانایی های محدودی دارد پس نیازی نیست برای این 15 مورد خودتان را سرزنش کنید:

پدر و مادر: برای این 15مورد احساس گناه نکنید

1- اجازه می دهید فرزندتان تلویزیون تماشا

با وجود اینکه دوست دارید فرزندتان را تا حد ممکن از تلویزیون دور نگه دارید اما تا حالا کاری در این مورد نکرده اید. واقعیت این است که همان 30 دقیقه ایی که کودکتان تلویزیون می بیند بهترین موقع برای تمیز کردن خانه است. از اینکه کمی آرامش برای خودتان دست و پا می کنید احساس گناه نکنید.

2- از شغلتان لذت می برید

دوست داشتن فرزند به همیشه به این معنا نیست که باید مداوم در کنارشان باشید. ااگر پیش از تولد فرزندتان شغلی داشتید که در آن موفق و درحال پیشرفت بودید، تولد فرزند به معنای کناره گیری از شغل نیست، پس به خاطر لذت بردن از کارتان احساس گناه نکنید. تنها تفاوت شما با قبل این است که فردی به زندگیتان اضافه شده که شما دوستش دارید و به او عشق می ورزید.

3- پنهانی به خودتان جایزه می دهید

درست است که پدر و مادر شدن به اندازه کافی با ارزش و سرگرم کننده است، اما در عین حال سخت و طاقت فرساست. بنابراین اگر بسته شکلات گرانقیمتی را در کابینت پنهان کرده اید تا دور از چشم بچه ها از آن لذت ببرید، احساس گناه نکنید. تربیت فرزندان کار راحتی نیست و شما به طور حتم لیاقت دارید که به خودتان پاداش دهید.

4- وقتی هنوز بچه ها بیدارند، نیاز دارید تنها باشید

داشتن فرزند اغلب به این معناست که دیگر نمی توانید زیاد تنها باشید، اما لازم نیست کاملا هم با حریم خصوصیتان خداحافظی کنید. هیچ اشکالی ندارد بعد از یک روز پر مشغله، در اتاقتان را ببندید و نیم ساعت با خود خلوت کنید یا کتاب بخوانید. به هر حال اگر بچه ها به شما نیاز داشته باشند شماهنوز هم آن جایید.

5- با دوستانتان به سفر می روید

هر پدر و مادری به تفریح نیاز داردو یک سفر کوتاه بدون بچه ها می تواند شما را حسابی سر حال بیاورد و به شما روحیه و انرژی بدهد. از این که فرزندتان را به پدر و یا مادر بزرگش می سپارید تا تنهایی به سفر بروید احساس گناه نکنید. مطمئن باشی به بچه ها هم کنار پدر و مادر بزرگ بیشتر خوش می گذرد.

6- نگران پیشرفت فرزندان هستید

وقتی صحبت از توانایی های کودکان می شود همه والدین روحیه رقابتی به خود می گیرند، این قضیه باعث می شود شما هم با دیگران وارد رقابت و پس از آن احساس گناه شوید. این که فرزندتان را هنوز پوشک می کنید و یا او هنوز شستش را می مکد، نباید باعث احساس گناه شما شود. شما به عنوان پدر ومادر به وظیفه خود به خوبی عمل کرده اید و کودکتان هم به زودی تمام این مراحل را پشت سر خواهد گذاشت.

7- برای انجمن مدرسه داوطلب نمی شوید

شما هر روز مراقب پوشاک و خوراک و دیگر نیازهای روحی فرزندتان هستید. همین به خودی خود یک دستاورد مهم و بزرگ است و می تواند تمام وقت شما را در روز بگیرد. باور نمی کنید آن دسته از پدر ومادر هایی که عضو انجمن مدرسه می شوند با چه کمبود وقتی دست و پنجه نرم می کنند.

8- وقتی از بچه ها خطایی سر نزده، سرشان داد می کشید

بعضی وقت ها به خصوص پس از یک روز طولانی و خسته کننده، پیش می آید که سر بچه ها داد بکشید آن هم وقتی که واقعا کار بدی نکرده اند. سخت است که در این مورد احساس گناه نکنید، اما فراموش نکنید که شما هم انسان هستید. این فرصت مناسبی است تا برای کودکتان توضیح دهید که حتی پدر و مادر ها هم گاهی اشتباه می کنند.

9- برای بچه ها هله هوله می خرید

بسیار از والدین از اینکه برای بچه هایشان هله و هوله می خرند ، عذاب وجدان می گیرند، اما بعد از یک روز سخت و پر مشغله، این می تواند بهترین راه برای شما و فرزندتان باشد. بسیاری از والدین گاهی برای بچه ها چیپس و پفک می خرند، به هر حال این خوراکی ها سم ندارند، فقط خیلی مغذی نیستند! تا وقتی که این کار را هر روز انجام نمی دهید، لازم نیست غصه بخورید.

10- در برابر خواست بچه ها تسلیم می شوید

اینکه هرازگاهی در برابر خواست بچه ها تسلیم می شوید و هر چه می خواهند به آنها می دهید تا حداقل ده دقیقه آرامش داشته باشید، نگرانی ندارد. در هر صورت شما سفت و سخت به اصول خود چسبیده اید، اینکه گاهی تسلیم شوید کمک می کند عقلتان را از دست ندهید.

11- اجازه می دهید بچه با پدر و مادر بزرگ به جاهای بروند که شما دوست ندارید

پارک های شلوغ ، شهر بازی ها بزرگ یا سرپوشیده برایتان مثل کابوس است، در حال یکه برای بچه ها رویا محسوب می شود. نباید برای اینکه اجازه می دهید دیگران بچه ها را به تفریحاتی که شما دوست ندارید می برند، خودتان را سرزنش کنید. به هر حال سعی کنید در مناسبت های بزرگتر زندگیشان همواره کنارشان باشید.

12- برای کلاس های آموزشی پول ندارید

برخی والدین این شانس رادارند که بچه ها را به کلاس باله یا موسیقی بفرستند، اما این مهمترین بخش پدر و مادر شدن نیست.سعی کنید برای این مورد احساس گناه نکنید، تنها چیز مهمی که باید به فرزندتان بدهید عشق است. راهای ارزانتر و یا حتی رایگان هم برای آموزش بچه ها وجود دارد مثل رفتن به پارک و یا کتابخانه.

13- برای خوابیدن بچه ها لحظه شماری می کنید

هیچ وقت از اینکه منتظرید بچه ها بخوابند تا کمی آرامش داشته باشید احساس گناه نکنید. همه انسان ها به زمانی برای خلوت با خود احتیاج دارند. هر وقت خواستید برای این مورد خود را سرنش کنید یاد این بیوفتید که چگونه تمام مسیر بازگشت به خانه را به شوق دیدن بچه ها طی کردید.

14- بعضی وقت ها از پدر یا مادر بودن خسته می شوید

شما کودکتان را دوست دارید و حتی گاهی از به دنیا آوردن این کوچلوی دوست داشتنی و با هوش احساس غرور می کنید. اما این دلیل نمی شود که از اینکه هزار بار به او بگویید لباسهایش را زمین نریزد خسته نشوید.

15- کاردستی های مدرسه قدیمی را دور می اندازید

طبیعی است که بعضی از نقاشی های بچه ها را به حدی دوست داشته باشید، که بخواهید تا ابد نگه شان دارید، اما اگر قرار باشد تمام کاردستی ها و نقاشی هایی را که بچه ها هر روز از مهد کودک یا مدرسه به خانه می آورند نگه دارید، سرنوشت خانه تان مثل کمد آقای ووپی خواهد شد.
 

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir