لاغر شدن با سه قدم علمی

راه های زیادی برای لاغر شدن وجود دارد با این وجود بیشتر آن ها باعث گرسنگی وعدم رضایت شما می شوند. اگر شما اراده پولادین ندارید گرسنگی باعث شکست رژیم شما خواهد شد. ضمن اینکه گرسنگی یک علامت برای چاق شدن نیز می باشد. راه حل های ارائه شده در این مقاله باعث کاهش اشتها، کاهش وزن سریع بدون گرسنگی و افزایش متابولیک بدن شما می گردد.

تا وزن ایده آل و سلامتی راه زیادی نیست

1- مقدار مصرف نشاسته و شکر را کم کنید

مهمترین قسمت رژیم کم کردن نشاسته ها و شکر های می باشد. (کربوهیدرات) زمانی که شما این عمل را انجام می دهید سطح گرسنگی شما تنزل کرده و در حقیقت شما کمتر کالری دریافت میکنید. اکنون به جای سوختن کربوهیدرات برای دریافت انرژی بدن شما از سوختن چربی های ذخیره شده استفاده می کند. خاصیت دیگر کم کردن دریافت کربوهیدرات ها پایین آمدن سطح انسولین خون می باشد. به همین دلیل بدن شما سدیم و آب اضافه بیشتری از بدن خارج می کند. این باعث کاهش کاهش وزن آب غیر لازم برای بدن می گردد. معمولا اگر این روش به درستی انجام شود در هفته اول در حدود 3 کیلوگرم از وزن شما در کمترین حالت کاسته خواهد شد. 

در رژیم شامل کاهش کربوهیدرات فرد می تواند تا زمانی که سیر می شود از غذایی که برای او در نظر گرفته شده است استفاده کند. ولی در رژیم های معمولی که شامل کاهش چربی ها می باشد فرد می بایست یک کالری معین در طول روز دریافت کند که بیشتر اوقات باعث ایجاد گرسنگی شدید در انسان می شود. با کم کردن کربوهیدرات ها شما عملا کالری کمتری دریافت میکنید بدون اینکه گرسنه بمانید. به زبان ساده کاهش دریافت کربوهیدرات باعث سوختن اتوماتیک چربی های ذخیره شده بدن می گردد.

2- پروتئین، چربی سالم و سبزیجات

هر وعده شما می بایست شامل پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات باشد. با داشتن این دست غذاها در هر وعده عملا دریافت کربوهیدرات شما در طول روز بین 20 تا 50 گرم به طور کلی قرار خواهد گرفت. 

منابع پروتئین: گوشت های قرمز و گوشت های سفید از مرغ تا ماهی، تخم مرغ 

اهمیت پروتئین در رژیم غیر قابل انکار می باشد. رژیم ها با پروتئین بالا همچنین می توانند گرسنگی و میل به خوردن غذا را به میزان 60 درصد کاهش دهند. همچنین این رژیم میل به خوردن غذای کم در آخر شب را در افراد 50 درصد کاهش داده است. با این رژیم عملا بدون گرسنگی شما در طول روز 441 کالری کمتر دریافت خواهید کرد. 

سبزیجات با کربوهیدرات کم: کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، گوجه فرنگی، کلم برگ، کاهو، خیار، بادمجان، کدو، سبزی خوردن ها و غیره ...

در این رژیم برای جبران کاهش فیبر دریافتی حتما می بایست از سبزیجات کم کالری به میزان زیاد دریافت کنید. نکته مهم این رژیم آن است که میوه ها در دسته سبزیجات نمیگنجند زیرا بعضی از میوه ها مانند سیب و موز دارای کربوهیدرات بالا به واسطه داشتن قند فروکتوز بالا می باشند. از این رو تنها یک وعده میوه در طول روز مجاز می باشد. یک رژیم شامل پروتئین و سبزیجات می تواند به  طور کامل فیبر، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را فراهم کند. 

منابع چربی: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره حیوانی

شما در طول روز می توانید 2 تا 3 وعده غذا بخورید. اگر در زمان عصر گرسنه شدید حتی میتوانید وعده چهارمی هم داشته باشید. از خوردن چربی های سال نترسید. کم کردن همزمان کربوهیدرات ها و همچنین کم خوردن چربی ها باعث شکست رژیم می شود. با این کار شما از رژیم خسته شده و آن را کنار می گذارید. 

3- ورزش کنید

در طول این رژیم که بین 2 هفته تا 4 هفته می تواند طول بکشد شما الزامی به ورزش کردن ندارید ولی انجام آن پیشنهاد می گردد. بهترین حالت استفاده از باشگاه های ورزشی یا پارک ها به مقدار 3 تا 4 مرتبه در هر هفته می باشد. می توانید یک گرم کردن ساده یک دویدن نرم و کمی هم کار با وزنه در دستور کار خود بگنجانید. با وزنه زدن می توانید متابولیسم بدن خود را از کند شدن در طول رژیم نجات دهید. تحقیقات نشان می دهد که حتی در طول رژیم کم کربوهیدرات می توانید با ورزش کردن عضله سازی هم بکنید. اگر وزنه زدن برای شما مناسب نیست همان راه رفتن تند یا دویدن آرام کافیست. 

 

نکته مهم اینکه در طول هفته می توانید یک روز را برای خوردن کربوهیدرات اختصاص دهید. برای مثال روزهای شنبه یا پنجشنبه یا هر روزی که مایل هستید می توانید در حدود 150 گرم کربوهیدرات به بدن خود برسانید. این کار باعث ایجاد شک در بدن برای افزایش متابولیسم و سوختن چربی های بیشتر می گردد. برای این کار از کربوهیدرات های سالم  مانند سیب زمینی، میوه ها، برنج و نان استفاده کنید. اگر این کار را از یک روز در هفته بیشتر انجام دهید از رژیم خود نتیجه ای نخواهید گرفت

نکته آخر اینکه در این رژیم شمردن کالری نداریم. شما به میزانی که سیر می شوید می توانید از غذاهای مجاز بخورید. ولی سعی کنید از تمامی دسته های غذای مجاز ذکر شده در هر وعده داشته باشید. با نخوردن کربوهیدرات عملا شما کالری کمتری دریافت میکنید و دیگر نیازی به حساب کردن کالری های دریافتی  که کار بسیار سخت و زجر آوری است ندارید. این رژیم می تواند به ساده ترین شکل ممکن باعث لاغری شما گردد. امتحان کنید.

 

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir