قاتل تحت تعقیب: کلسترول!

بیماری های قلبی هرساله عامل مرگ بیش از 80 در صد مردم هستند. کلسترول بالا عامل اصلی مشکلات قلبی است. شنیدن این جملا ت ترسناک است، اما این واقعیت ها تنها هشداری است تا به شما بگوید اگر کلسترول بالا به حال خود رها شود می تواند کشنده باشد. کلسترول بد چیست؟  لیپو پروتئین با چگالی کم یا LDL نوعی کاسترول بد به شمار می رود.

قاتل تحت تعقیب: کلسترول!

LDL در دیواره های رگها جمع شده و سبب گرفتگی آنها یا همان تصلب شریان می شود. هر چه میزان LDL بیشتر باشد، احتمال بروز بیماری های قلبی بیشتر می شود. بنابرین بهتر است به طور منظم میزان LDL خود را بررسی و کنترل کنید. اما چرا LDL برای سلامتی مضر است؟

  • یک ذره LDL یک لکه میکروسکوپی شامل یک لبه بیرونی از لیپوپروتئین اطراف یک مرکز کلسترول است. ذرات LDL در مقایسه با دیگر ذرات کلسترول از چگالی کمتری برخوردارند. بنابراین برخی از ذرات کلسترول تمایل به جمع شدن بر روی دیواره شریان ها دارند و این روند از اوایل دوران کودکی و نوجوانی  شروع می شود .

 

  • گلبول های سفید خون LDL بلعیده و سعی می کنند آن را در تلاش برای محافظت از رگ های خونی هضم کنند. در این فرایند گلبول های سفید در تلاش برای محافظت از رگ های خونی را به شکل سمی یا اکسیده تبدیل می کنند. جمع شدن گلبولهای سفیدو دیگر سلول ها در ناحیه باعث ایجاد یک التهاب خفیف در دیواره رگ کی شود.

 

  • کلسترول LDL یک برآمدگی در دیواره رگ ایجاد می کند که پلاک نام دارد، پلاک ها از سلول های بدن، کلسترول و ... تشکیل شده اند. روند شکل گیری پلاک ها آهسته صورت می گیرد.

انسداد رگها خطرناک است اما خطرناک تر از آن جدا شدن ناگهانی بخشی از پلاک و حرکت آن به سمت قلب است که می تواند سبب سکته قلبی شود.


به غیر از ورزش و دارو، غذای مناسب یکی از بهترین راهها برای کنترل کردن سطح کلسترول است. مقاله 10 درمان خانگی موثر برای کاهش کلسترول شما را با راه حل هایی ساده برای کنترل کلسترول آشنا می کند.
 

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir