شیوه های ابتدایی مدیتیشن

اکثر ما فکر میکنیم مدیتیشن تنها به معنی یافتن یک جای دنج و ساکت، کم کردن نور اتاق و تمرکز بر روی تنفس است. حال آنکه مدیتیشن شیوه های متفاوتی دارد که هرکدام برای افراد خاصی موثر هستند. با خواندن این مقاله میتوانید بهترین شیوه مدیتیشن را که بیشتر با شرایط و روحیاتتان مطابقت دارد بیابید.

شیوه های ابتدایی مدیتیشن

مدیتیشن حضور ذهن :

شناخته شده ترین نوع مدیتیشن، مدیتیشن حضور ذهن است که به آگاهی از صدا ها و فعالیت های اطراف شما می پردازد. این نوع مدیتیشن در واقع مدیتیشن سیال مانند است چرا که در واقع شما ذهنتان را در میان افکارتان شناور کرده و بدون آنکه بر روی مسئله خاصی متمرکز شوید از فکری به فکر دیگر می روید. به عنوان مثال اگر در شهر شلوغی زندگی می کنید لازم نیست برای مدیتیشن از شر تمام صداهای داخل و خارج از خانه خلاص شوید. اجازه دهید ذهنتان بدون تمرکز بیش از اندازه تمام صداهای اطراف را درک کند.

مدیتیشن روحانی :

این نوع مدیتیشن مختص آن دسته از افرادی است که به طور منظم در برنامه های دعا و نیایش شرکت میکنند و به طور کلی اساس آن ارتباط با خداوند است. درست همانند شیوه های دیگر در این شیوه نیز باید آرام نشسته و بر روی مشکل یا خواسته خود از خداوند تمرکز کنید . این شیوه از مدیتیشن نه تنها آرامبخش است بلکه میتواند باعث رفع گرفتاری های شما گردد. 

مدیتیشن متمرکز :

اگر ایده خالی کردن ذهن از تمام افکار منفی شما را می ترساند این شیوه می تواند برایتان موثر باشد چراکه می توانید بر روی یک صدا، یک شی یا یک مانترا تمرکز کنید. کلید اصلی در این نوع مدیتیشن این است که تنها بر روی یکی از این موارد تمرکز کرده و به آن وفادار بمانید. موزیک های بی کلام آرامبخش در این مورد موثرند. حتی با وجود آنکه از در این روش از قدرت ذهن خود استفاده می کنید از تازگی احساس خود پس از اتمام این مدیتیشن دچار تعجب خواهید شد. در طول روز ذهن ما در آن واحد در 10 مکان مختلف قرار دارد.

مدیتیشن حرکت :

مدیتیشن حرکت ممکن است به نظر موثر نیاید اما اگر به این شیوه ادامه دهید میتواند تاثیرات زیادی بر آرامش و بالا بردن روحیه شما به طور همزمان داشته باشد. برای انجام این مدیتیشن در مکان مناسبی بنشینید و چشم های خود راببندیدبر روی تنفس خود متمرکز شده و یک حرکت آرام مداوم رو به عقب یا جلو ویا دوار را دنبال کنید . اکنون به جای تمرکز بر روی صدا، شی ، یا فکر خاصی تمام توجه خود را بر روی حرکت خود متمرکز کنید. حرکت آرام به پهلوها یا حرکت دوار نیمه بالایی بدن می تواند کمک کننده باشد.

مدیتیشن مانترا :

مانترا به اصوات یا کلماتی گفته میشود که در طول مدیتیشن با صدای بلند تکرار میشوند . ممکن است فریاد زدن با صدای بلند در طول جلسه مدیتیشن به نظر عجیب بیاید اما در واقع این صدا همان چیزی است که ذهن شما بر روی آن متمرکز می شود. در یوگا معمولا از مانترای ام(om) برای ایجاد یک لرزش عمیق که تمرکز بر روی آن برای ذهن راحت باشد استفاده میشود.  

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir