راهنمای ساده رسیدگی به پوست های حساس

اگر پوست شما حساس و خشک می باشد احتمالا حالت ناخوشایندی از خشکی، ترک خوردگی و در نهایت خارش شدید، سوزش و زخم شدن را تجربه کرده اید. افزایش سن، هوای سرد و خشک، گرم کردن مصنوعی پوست و برخی محصولات مراقبت از پوست همگی می توانند باعث خرابی و افزایش حساسیت پوست شما گردند.

راهنمای ساده رسیدگی به پوست های حساس

پاک کردن پوست حساس

اگر پوست شما حساس است احتمالا پاک کردن صورت از کثیفی های روزمره کار سختی می باشد و تنبلی در این مورد یک اشتباه بزرگ است. زیرا پوست شما باکتری ها را به خود جذب می کند و لایه ای از سلول های مرده روی پوست شما تشکیل می گردد. این موارد حساسیت پوست شما را تشدید خواهد کرد. اگر شما میخواهید که پوست حساس خود را به سادگی تمیز کنید باید از شوینده های پایه روغنی استفاده کنید. شاید فکر کنید این روش تاثیر معکوس بر تمیزی میگذارد ولی در واقع بسیار موثر می باشد. پاک کننده های پایه روغنی مانند موم ها و کرم ها بدون از بین بردن چربی اصلی پوست شما باکتری ها و کثیفی ها را به خود جذب می کنند. برای پوست های حساس از دست دادن چربی واقعی خود پوست به معنی خشک شدن بیشتر و ایجاد مشکلات عدیده است. پاک کننده پایه روغنی را در انتها با آب گرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. هرگز از آب داغ استفاده نکنید.

از اسکراب ها دوری کنید - از تونرهای اسیدی استفاده کنید

اگر پوست شما حساس است و پس از مدتی می خواهید از دست لایه پوست خشک شده روی پوست اصلی خلاص شوید به جای استفاده از اسکراب های حاوی ذرات ساینده که گاهی اوقات پوست اصلی را هم خراب می کنند از تونر های اسیدی استفاده کنید. شاید استفاده از اسید برای پوست حساس در وهله اول غیر حرفه ای به نظر برسد ولی لایه بردارهای اسیدی در برداشتن پوست مرده بسیار موثر ترمی باشند. این مواد می توانند به شکل قابل قبولی به لایه های زیرین پوست شما آبرسانی کنند. 

از سرم ها و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید

زمانی که پوست خود را پاک کردید و از تونر استفاده کردید زمان آن رسیده که مطمئن شوید که رطوبت پوست شما مناسب می باشد. به دنبال مرطوب کننده ای باشید که برای پوست های حساس درست شده است و همچنین از مواد طبیعی ساخته شده باشد. بعضی از این مواد طبیعی شامل آوکادو، روغن درخت شی، کره مورومورو، چارمومیل، لاوندر و رز می باشند. بعد از پاک کردن پوست آن را خشک کنید و مرطوب کننده را به آرامی روی پوست بمالید. 

روبالشتی و حوله خود را مرتب بشویید و تعویض کنید

باکتری ها در روی بالشتی و حوله های شما در مدت یک هفته یا بیشتر شروع به رشد می کنند. این باکتری ها می توانند وضعیت پوست شما را وخیم تر کنند. تنها از حوله های نرم برای صورت استفاده کنید و هر روز آن را تعویض کنید. 

از محصولات شامل مواد معطر و رنگ های مصنوعی دوری کنید

در زمان انتخاب محصول برای پوست خشک و حساس از مواد شامل عطر ها و اسانس ها و همچنین رنگ های مصنوعی دوری کنید. این مواد باعث خرابتر شدن پوست شما می شوند. همین قانون را برای موادی که با آن ها حوله و رو بالشتی های خود را می شویید به کارببرید.

از مکان های خیلی گرم و یا خنک شده با کولر گازی دوری کنید

اگر شما دوست دارید از کولر گازی در منزل برای خنک کردن یا استفاده از گرم کن های داخل ماشین در روز های سرد استفاده کنید احتمالا وضعیت پوست خود را وخیم تر میکنید. تنها زمانی از این دستگاه ها استفاده کنید که مجبور هستید. و زمانی که این کار را میکنید احتیاط های لازم را در نظر بگیرید. اگر از گرم کن های الکتریکی استفاده میکنید و مجبور به این کار هستید حتما از دستگاه های بخور سرد یا گرم نیز استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از خشکی پوست شما می شود. 

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir