بازگشت به ورزش پس از یک مدت طولانی

دلایل زیادی وجود دارد که میتواند شما را برای مدتی طولانی از ورزش دور کند، مثل مصدومیت یا بارداری . ممکن است هنگام بازگشت به روال قبلی ورزش خود ، احساس کنید نمی توانید مانند گذشته خیلی خوب ورزش کنید. همچنین احتمال کشیدگی و آسیب دیدگی شما نیز بالا می رود. در واقع در طول مدتی که از ورزش کناره گیری کرده اید تغیرات زیادی دربدنتان روی داده است . شش ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده اند و در نتیجه تنفس سخت تر شده و سبب ایجاد دردهای جانبی میشود. همچنین حجم خون نیز کاهش می یابد که باعث کوچک شدن رگها و کم شدن کارایی آنها در جذب اکسیژن خون میشود.

بازگشت به ورزش پس از یک مدت طولانی

با پزشک خود مشورت کنید:

کناره گیری از ورزش به سرعت سبب افت بدنی شما می شود و از سر گرفتن آن نیازمند توجه و دقت به سلامتی عمومی است. به توصیه کالج طب ورزشی آمریکا در صورتی که بیش از سه ماه از آخرین باری که تمرین داشته اید می گذرد ، بهتر است پیش از شروع مجدد ورزش با پزشک مشورت کنید. این مشاوره به ویژه برای کسانی که به بیماری های قلبی ، دیابت یا آرتریت مبتلا هستند ضروری است. پزشک شما بی شک بهترین راه بازگشت به ورزش را به شما نشان خواهد داد.

آهسته شروع کنید:

فراموش نکنید هنگام بازگشت به ورزش پس از یک غیبت طولانی باید آهسته شروع کنید.در صورتی می توانید به همان روند قبلی تمرینات خود بازگردید که آنها را با شدت کمتری شروع کنید. به عنوان مثال در صورتی که قبلا دونده بوده اید اکنون باید با پیاده روی شروع کرده و رفته رفته سرعت خود را افزایش دهید. یا اگر قبلا با وزنه های سنگینتر کار می کردید اکنون وقت آن رسیده که از وزنههای سبکتر استفاده کنید. سعی کنید در هفته سه بار تمرین داشته باشید و طی دو الی چهار هفته اول هر بار کمتر از 45 دقیقه ورزش کنید .برای جلوگیری از آسیب ماهیچه ها گرم کردن ابتدایی و سرد کردن انتهایی را فراموش نکنید. پس از شش هفته می توانید تمرینات خود را سنگینتر کرده و مدت آن را افزایش دهید. زمانی آماده خواهید بود که انجام تمرینات برایتان سخت و دشوار نباشد.

لذت ببرید:

اولین دلیل ترک ورزش خسته کنندگی آن است. هنگام انتخاب ورزش برای روی فرم آمدن ورزشی را انتخاب کنید که آن را واقعا دوست داشته باشید. از دوستی بخواهید شما را همراهی کند بدین ترتیب می توانید از حمایت یکدیگر برخوردار شوید. اگر محل کارتان خیلی دور نیست سعی کنید ، مسیر را با دوچرخه یا پیاده طی کنید. هنگام دویدن روی تردمیل یا استفاده از دوچرخه ثابت برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه کنید یا کتاب بخوانید. تنوع در فعالیت های ورزشی می تواند به ادامه دادن آن کمک کند.

صبر داشته باشید:

کمی طول می کشد تا از لحاظ آمادگی بدنی به دوران اوج خود برگردید، بنابرین در کوتاه مدت انتظار زیادی از خود نداشته باشید. بدن شما انعطاف پذیر است و معمولا پس از 6 هفته تمرینات اصلاحی آمادگی خود را به دست خواهد آورد . در برابر وسوسه تمرینات سنگین در ابتدای کار خودداری کنید. به علائم بدنی خود مثل خستگی، برای فهمیدن زمان توقف هر جلسه اعتماد کرده و برای خاتمه دادن منتظر احساس درد نشوید. هنگامی که حس کردید، ماهیچه هایتان خسته شده اند دست از ورزش بکشید. زیاده روی باعث آسیب دیدگی خواهد شد که مجددا شما را از ورزش دور خواهد کرد.

تا کنون 0 دیدگاه ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir