مطالب مرتبط با برچسب: باغبانی

1- گیاه فیتونیا
مقاله
اگر خانه یا دفتر کار شما دارای نور کمی در طول روز می باشد و در عین حال علاقه زیادی به نگهداری از گیاهان آپارتمانی در محل زندگی و کار خود دارید این مقاله شما را کمک می کند تا جواب مناسب خود را دریافت کنید. گیاهان زیادی وجود دارند که می توانند به آسانی شرایط زندگی در محلی با نور کم را تحمل کنند. در این مطلب به ارائه اسامی این گلها می پردازیم.
10 گیاهی که نمی توانید بکشید
مقاله
به این گلدان کمتر آب بدهید، به این یکی بیشتر! این یکی نور می خواهد آن یکی نه! فهمیدن نیازهای گیاهان و برطرف کردن آنها برای همه آسان نیست. اگر شما از آندسته افراد به اصطلاح دست سبز نیستید وهیچ گلدانی برای مدت طولانی زیر دست شما جان سالم به در نمی برد، کافیست گیاهانی را انتخاب کنید که تحت هر شرایطی زنده می مانند. در این جا به شما 10 گیاه معرفی...
آموزش ساخت تراریوم آبی
مقاله
تراریوم ها باغهای شیشه ایی کوچکی هستند، که می توانید با صرف کمی وقت و هزینه خودتان به سادگی آنها را تهیه کنید. قبل از این با دو نمونه آموزش ساخت تراریوم آشنا شده اید، اکنون قصد داریم به شما نوع دیگری از تراریوم ها را معرفی کنیم که تراریوم آبی نام دارد و از آن می توان حتی به عنوان یک آکواریوم کوچک هم استفاده نمود.
18 نکته برای ساخت باغچه در بالکن
مقاله
معمولا داشتن باغچه برای همه مقدور نیست، زندگی شهری و آپارتمان نشینی به نوعی اکثر ما را از لذت داشتن حیاط و باغچه محروم کرده است. با استفاده از این نکات و صرف کمی وقت و سلیقه می توانید در بالکن آپارتمان خود باغچه ایی هر چند کوچک اما زیبا داشته باشید. فراموش نکنید قبل از اینکه بالکن خانه را تبدیل به باغچه کنید، این نکات را رعایت کنید:
آشنایی با 10 نوع گل لاله زیبا
مقاله
لاله گل ملی ایران است. همچنین گل ملی کشورهای افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک نیز به شمار می رود. لاله ها گل های پیاز داری هستند که از خانواده سوسنیان بوده و نام علمی آنها تولیپا است. این گل های زیبا که انواع مختلفی دارند از طریق کاشت بذر و جدا کردن پیازچه های نو رسته اطراف پیاز مادری تکثیر می شوند. این گل نسبت به سرما مقاوم بوده و نیاز به...
آموزش ساخت تراریوم با گیاه هوازی
مقاله
گیاهان هوازی گیاهانی هستند که برای رشد، تنها به رطوبت و نور کافی احتیاج داشته و البته همانطور که از اسمش پیداست جریان هوای مناسب برای آن حیاتی است. مقاومت بالا و نیاز کم از این دسته از گیاهان،آنها را به انتخاب مناسبی برای ساخت تراریوم ها بدل کرده است. در اینجا با ترکیب تکنیک ساخت تراریوم و شن های رنگی، یک گلدان آویزی بسیار زیبا به شما آموزش می...
ایده هایی برای کاشت سبزیجات در گلدان
مقاله
برای لذت بردن از گیاهان و سبزیجات همیشه هم نیاز به داشتن باغچه های بزرگ نیست. با صرف کمی وقت می توان در گلدان هم سبزیجات کاشت و از آن لذت برد.
تکثیر گیاه جاودانگی: آلوئه ورا
مقاله
تاریخچه استفاده از گیاه آلوئه ورا در مصارف پزشکی به دوران مصر باستان بر می گردد. مصریان باستان گیاه آلوئه ورا را در مقبره فراعنه قرار می دادند تا در به آنها کمک کند پس از مرگ به زندگی خود ادامه دهند. در حال چه مانند مصریان باستان خاصیت جاودانگی آلوئه ورا باور داشته باشید یا نه، نمی توان زیبایی و خواص بسیار آن را نادیده گرفت. در این مقاله به شما...
مراقبت از ارکیده
مقاله
بسیاری از مردم با نگهداری از گل ارکیده در خانه مشکل دارند در حالی که مراقبت از این گل زیبا آنقدرها هم که به نظر می رسد کار سختی نیست. ارکیده گیاه کم توقعی است که با کمی مراقبت می توان تا چند ماه از گلهای زیبای آن لذت برد. در اینجا به چند نکته در مورد نگهداری ارکیده اشاره می کنیم.
15 گیاه معروف مناسب تراریوم
مقاله
در مقاله های قبلی نحوه ساخت تراریوم را به شما آموزش دادیم . در این مقاله گیاهان مناسب برای این کار را به شما معرفی می کنیم.
الفبای باغبانی
مقاله
دانش باغبانی خود را با دانستن این نکات در زمینه کاشت و نگهداری از باغچه خود افزایش دهید.
چگونه یک تراریوم بسازیم
مقاله
تراریوم به مجموعه ایی از گیاهان گفته میشود که درون یک محفظه شیشه ای قرار میگیرند. با استفاده از این باغهای شیشه ایی کوچک میتوانید سرسبزی را به محیط اطراف خود هدیه دهید.تراریوم ها به بهبود میزان اکسیژن کمک کرده و به راحتی میتوان آنها را در اندازه های مختلف ایجاد کرد. 

مطالب پیشنهادی

تولد هر فرزند پنجره ای به دنیایی جدید به روی پدر و مادر باز میکند.
اگر میخواهید در این دنیای جدید چندان هم غریبه نباشید شاید مطالعه این مطالب برایتان جالب باشد
چند سال دارید؟ آیا میدانید مراقبت از پوست فعالیتی برای تمام عمر است؟
شاید در نگاه اول مراقبت از پوست کاری پر هزینه و وقت گیر به نظر برسد اما داشتن یک روتین صحیح میتواند به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه کمک شایانی باشد. هر روز تبلیغات زیادی در مورد محصولات زیبایی میبینیم اما واقعا کدامیک از این ح محصولات میتواند به شما کمک کند؟ با مطالعه ی این مقالات میتوانید اطلاعات بسیاری در مورد نیاز پوست خود به دست آورید.
نگران کوچک بودن خانه خود نباشید.
ایده هایی برای دکوراسیون که میتواند خانه کوچک شما را هم زیبا تر و هم بزرگتر نشان دهد را در مطالب زیر دنبال کنید.
زندگی در برگهای سبز جاریست. با افزودن سبزی به خانه های خود زندگی را هدیه دهید.
باغبانی یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هاییست که میتوانید در خانه به آن مشغول باشید. گیاهان علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا آثار بسیار مفید دیگری را نیز به زندگی شما هدیه میکنند. باغبانی از لحظه ای که با نوازش برگها و ریشه ها آغاز میشود تا جایی که به گلدانی که ساخته اید نگاه میکنید برای شما آرامش و رضایت به همراه دارد و پس از آن هم زیبایی گوشه ای از خانه شما و هوایی که پاک تر از همیشه است را برایتان به ارمغان می آورد. برای مطالعه بیشتر در مورد این هنر مطالب زیر دا دنبال کنید.
با تکنیکهای ساده آرایشی نتایج بهتری از خودآرایی بگیرید.
اشتباهاتی هست که باعث میشود نتیجه آرایش روزمره شما چندان دلچسب نباشد. با نکته های کلیدی خودآرایی آشنا شوید.
کلیه اطلاعات موجود در این سامانه توسط قانون حمایت از مولفین محافظت می شود. طراحی و پشتیبانی شده توسط 3DQuest.ir

بهترین گیاهان برای آپارتمان های با نور کم

10 گیاهی که نمی توانید بکشید

آموزش ساخت تراریوم آبی

18 نکته برای ساخت باغچه در بالکن

آشنایی با 10 نوع گل لاله زیبا

آموزش ساخت تراریوم با گیاه هوازی

ایده هایی برای کاشت سبزیجات در گلدان

تکثیر گیاه جاودانگی: آلوئه ورا

مراقبت از ارکیده

15 گیاه معروف مناسب تراریوم